¿hasta qué punto el primer párrafo de una novela es importante?
los hay descriptivos, los hay misteriosos, los hay que resumen toda la historia, los hay que despiertan la curiosidad...
a menudo es lo último que escribe el autor, precisamente porque sabe que la continuidad de su lectura depende de este primer párrafo...pero, ¿siempre ha sido así? comprobémoslo.

diumenge, 26 de gener del 2014

Eduard Márquez - L'últim dia abans de demà


623 grams. Torno les cendres a l'urna. La tanco i respiro fondo. Calculo. 2 quilos i 760 grams menys que quan va néixer. Amb els ulls oberts de seguida. Molt oberts. Una mirada prou commovedora per nuar-me la gola.
   Les rialles de la Nora, amb les llàgrimes lliscant-li per les galtes, es barregen amb al primer plor de la Jana.
   La llevadora l'embolica en una tovallola.
   La netegem una mica i us la tornem. Serà un moment.











Eduard Márquez (Barcelona, 1960) és autor de llibres de poesia (La travesia innecesaria, Antes de la nieve), narracions per a infants (Hoax, La maledicció del cavaller Nomormai, Els somnis de l'Aurèlia, L'Aurèlia i el Robaombres, Les granotes de la Rita, L'Oriol i el ratolí Pérez, L'Andreu i el mirall de les ganyotes, Una mala idea) recull de contes (Zugzwang, L'eloqüencia del franctirador), novel.les (Cinc nits de febrer, El silenci dels arbres, La decisió de Brandes)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada