¿hasta qué punto el primer párrafo de una novela es importante?
los hay descriptivos, los hay misteriosos, los hay que resumen toda la historia, los hay que despiertan la curiosidad...
a menudo es lo último que escribe el autor, precisamente porque sabe que la continuidad de su lectura depende de este primer párrafo...pero, ¿siempre ha sido así? comprobémoslo.

dijous, 21 de juliol del 2016

Pere Calders - De teves a meves




















DE TEVES A MEVES

Primera Part:
De teves a meves 
«Resulta que acabo d'entrar en una crisi profunda», digué a l'amic. «M'he plantejat el problema del sentit de la vida i no en puc treure l'entrellat.»
Cicle de terror
La cua serpenteja i és a punt de donar la volta al xamfrà. «Perdoni'm», diu una senyora que s'hi afegeix. «Qui és l'últim?». 
Amb l´ ajut de la informàtica 
L'Esteve Lluçanès va tenir la primera sospita un matí a trens de jornada, quan tot just començaven les feines del dia. Es trobaven encara en l'ensonyament propi de les oficines que reprenen tasca, tot just iniciaven el rodatge que, cap a mig matí, ja els tindria poc o molt a punt.
Entreacte 
Al segon got,el company bevedor amollà la confidència: 
−Jo festejava com bonament podia, d'orella, sense saber ben bé què calia fer. Però sempre he tingut principis, he escoltat els grans i he obrat en conseqüència. Per tant, vaig dir a la meva noia que era indispensable abans de segui endavant (ja m'entens) que jo havia de parlar amb els seus pares.
Vorejant la riera 
En Jordà era un noi de sisè de Bàsica, i un any va passar les vacances d'estiu a Beget, amb els seus pares. Fou una experència que no oblidaria mai, perquè va succeir-n'hi una de molt grossa.
Quaranta-cinc graus sota cobert 
Nit de pau i Bones festes 
Que consti 
El núvol guillà 
Promoció de vendes 
Sense anar tan lluny 
Estudis per correspondència ( conte negre )
Segona Part:
Mort a data fixa 
Àtoms per a la pau 
El dia del judici
Les relacions entre el bé i el mal
L´ ètica a muntanya 
El jurament hipocràtic 
Opinió Personal 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada